Az Autodafé Consulting Ltd. naponta százával kap kefelenyomatot zenekarokkal készült interjúkból, amit mi természetesen olvasás nélkül azonnal megsemmisítünk. Ám még így is tisztában vagyunk azok tartalmával, gyakorlatilag bárkivel tudnánk egy álinterjút csinálni mi is (amit egyébként soha nem tennénk) ugyanazokkal a sablon kérdésekkel, amik ezen produktumok 99%-ra jellemzőek.

Nehéz a turné? Milyen volt a stúdióban? Milyen az új lemez? Stb-stb., a végtelenségig.

De miért van az, hogy ezek az úgynevezett zenészek az úgynevezett újságírók, médiák és a rajongóik által annyira meg vannak különböztetve más emberektől és szakmáktól? Mitől válnak különlegessé, és mitől nem az Áron bácsi a szomszédos faluból? A mi feladatunk most az (mármint a Consultingé), hogy az előbb felsorolt seggnyaló társaság fejét kihúzzuk az imádottan nyalt seggekből és felnyissuk a szemüket, hogy más és mások  is van(nak) a világon. Mondhatni azt is, hogy a szakács vagy a papi hivatás, az szintén zenész.

Menjünk ki a szobánkból, le az utcára és nézzünk szét ebben a csodálatos világban. Menjünk oda a sarki virágárushoz és kérdezzük meg tőle, hogy milyen az új krizantém felhozatal a tavalyihoz képest. Állítsuk meg a kamionost és kérdezzük meg tőle, hogy nem fárasztó-e minden nap más országban a fékre lépni és zavarja-e hogy a migránsok néha felcsimpaszkodnak a raktérbe. Álma-e hogy Amerikában furikázhasson?

Nyissunk be egy közértbe és kérdezzük meg az eladót, hogy melyik a kedvenc három tejmárkája vagy az éppen ott vásárló IT-s arctól érdeklődjünk afelől, hogy milyen biztonsági mentést vinne magával egy lakatlan szigetre.

A síró-visító kisgyerekhez igenis hajoljunk le és kérdezzük meg bátran, hogy miért ilyen a hangzása. A gügyögés az a koncepció része?

Vagy ott a szabó, ő például a régi vagy a legújabb anyagára esküszik? Milyen volt a legutóbbi ruha felvétele a céhműhelyben?

A padon fekvő hajléktalantól bátran kérdezzük meg, hogy milyen meglepetésekkel készül 2016-ban és az őt igazoltató rendőrtől kedvesen tudakoljuk meg, hogy csak egyszeri vagy több megyére kiterjedő fellépéseket tervez-e.

És persze ne feledjük megkérdezni a pénztárost sem, hogy mi az élet értelme, ha 58 forintba került a megvásárolt árucikk és mi egy százassal fizettünk neki.

Szívesen!