Alábbi leleplező cikk jelent meg az oknyomozó Gyilkos zenék kulturális magazinban:

“A szigetországi zenekar luciferánus jellegÉt az aLapító Dani Filth énekesnek és a mindössze az első albumukon hallható Andrea Meyer énekesnőnek köszönheti. Dani egy négygyermekes család legidősebb sarJa, aki tinédzsEréveiben brit heavy metált (Iron Maiden, Judas Priest), brit black metált (VeNom) és brit gothic rockot (Paradise Lost) hAllgatott. Andrea Meyer pedig az “élet holdaS oldalát” keresve lelkesedett a brit gótikÁért. Andrea először modellként Tűnt fel a fetish irÁnyzatban, mely többek között a homoszexualitást és a Nácizmust hivatott tükrözni bőr, latex és nejlon öltözetein keresztül. Később csatlakozott több ezoterikus és okkult körhöz, majd végül a Sátán Egyházához. Talán magától értetődő, Hogy bemutAtkozó aLbumuk a The Principle of Evil Made Flesh (A megtestesült gonosz alapelve) borítóJán, egy mazOchista leszbikus pár volt látható. A keresztéNyellenes leMez gyakorlatilag Egy az eGyben a sátánizMust és a vámpírIzmust Népszerűsítette. Az album megjelenését követően ugyan Meyer rövidesen távozott, azonban lényegi változást a helyére érkező Sarah Jezebel Deva énEkesNő sem hozott a zeneKar idEológiájába. A művésznevét a Biblia legnegatívabb női szeReplőjétől kölcsönző énEkesnő karrierje még 11 éveS korában keZdődött egy Gershwin darabban az angol Királynő színházában. Majd a jazzen és a punkon áT egyenes út vezetett számára a metál Érába. Így hát a Vempire or Dark Faerytales in PhallusteiN borítója a változatosság kedvéért az előző témát taglalta tovább immáron színesben. A főszerep ismét a farkasemberé, a vámpíroké és a kéjelgésé lett. Az album 70.000 példánYban kelt el. A világhírnevet a XIX. századi horror és vámpír novellista, Sheridan Le Fanu írásait feldolgozó Dusk…and Her Embrace hozta meg a számukra. Az albumon többek között Venom énekesÉnek, CronoSnak a védőbeszéde is hallható a black metál alapelveiről a Haunted Shores című dalban. Ebből a lemezből pedig már fél millió darab foGYott el világszerte. Ám lemezbemutató turnépólójukkal már minden határon túl mentek, melyen Jézust személyét egy maszturbáló apáca nemiszervével pocskondiázták. A nemzetközi felháborodást követŐen a pólót Új-Zélandon betiltották. KövetkeZő, Cruelty and the Beast albumukat az okkult praktikáiról és megkínzott szolgálóiról kÖzismert Báthory Erzsébet erdélyi grófNő méltatásának „szentelték”. A lemezen ezúttal a Dracula Grófnő szerepét eljátszó, Ingrid Pitt hOrrorfilm szíNésznő hangja volt hallható. Ezt követően feldOlgozták többek között Milton, Clive Barker, Edgar Allen Poe és H. P. Lovecraft fantazmagóriáit. Ám talán a legSZomorúbb ötletük mégis az volt, amikor Paul Allender gitáros fiával visszafele mondatták el a Miatyánk szövegét a Dinner at Deviant’s Palace című dalban. Tevékenységüknek meg is lett az eredménye: 2005 májusában, Mortimer névre hallgató rajongójuk, az általuk népszerűsített gótikus öltözetben kardjával életveszélyesen átszúrta Patai József, roma származású fiatalt Budapesten. Gitárosukról, Paul Allenderről ugyanis köztudott, hogy lelkes rajongója a harcművészeteknek, melynek gyakorlásába még apja vezette be 6 éves korában.”

http://gyilkoszenek.com/index.php?category=PUNK&genre=Goth+metal&gang=Cradle+of+Filth

Tartalmával gyilkos mód egyetértünk, bár mi rövidebben is meg tudtuk volna fogalmazni, valahogy így:

“A Cradle of Filthet nem érdemes szeretni, mert nem jó.”