— A magyar Design the Skyline-ként, ám sokak által mégsem ismert Claps for Caroline együttes iránt lelkesedést, vagy legalábbis közönyt érző death metal zenészt találtak Nyugat-Magyarországon. A csapat új klipje, annak fiatalos látványvilága, illetve összetett, rengeteg igényes stílusból táplálkozó zeneisége több hazai halálfémgyárosban is beindított valamit, ugyanis egyként zúdították a világra összes gyermekkori frusztrációjukat, elnyomott tinédzserkori traumáikat, a látens met(ro)álszexuális devianciák által lelkükben keltett feszültséget.
Azonban néhány napja ráleltek egy nyugat-magyarországi zenészre, aki a banda YouTube-klipje alá nem írogatott csúnyaságokat, FaceBook-on nem nevezte a Claps for Caroline produkcióját “undorító hulladéknak”, sőt, egyáltalán nem is foglalkozott a zenekarral, mintha csak az nem is háborítaná fel őt mélységesen.
A felfedezés jelentőségét némileg csökkenti, hogy a felfedezett zenész csak egykor minősíttetett death metal muzsikusnak, ugyanis azóta a hardcore (!) területén próbálja megtalálni számítását; ráadásul a Claps for Caroline-videóval is valószínűleg csak azért nem foglalkozott, mert minden idejét lekötötte a Dalriada tavalyi klipjének különböző fórumokon való kétszavas ekézése.

— A Konflikt néven ismeretes szlovák csapat elvesztette punk állampolgárságát, miután nemzetközi szerveknél benyújtotta igényét a metal állampolgárságra is. Mint ismeretes, északi szomszédainknál szigorúan szankcionálják a kettős zenei állampolgárságot, és felvétele esetén a kérvényező elveszti eredeti származását. Miután azonban a Konflikt megpróbálkozott metálosítani zenéjét, elvesztette punkságát, és azóta csak a szlovák Pokolgépként igyekeznek menteni a menthetetlent. Új album, koncert, bármi életjel nem is várható addig, amíg brit tudósok ki nem fejlesztik a két műfaj háziasításának minden nemzet számára vállalható módját, jelenleg ugyanis tragikusnak mondható a helyzet.
Hasonló kettős állampolgárságot több államban is engedélyeznek, így pár éve a norvég Darkthrone már sikeresen vette fel a punk személyazonosságot is, de a szintén északi Kvelertak például már eleve kettős állampolgársággal jött világra.
Ennek ellenére “kérdéses, hogy bármelyikük zenéjének is jót tenne a kettős beágyazottság”, jelentette ki a szlovák kulturális államtitkár, majd agyonvert néhány magyar shoegaze-rajongót, és fasisztának nevezte a Hétköznapi Csalódások énekesét.

— A kormány bejelentette oktatásügyi reformjának tervezett lépéseit: ezek alapján az eddig jócskán széttagolt rendszert végre új alapokra fektetnék, és egy mindenki számára gazdaságosabb működtetés irányába terelnék.
Míg az oldschool irányítását az egyházak vehetik majd át, addig a NuSkull szféráját Quart néven államosítanák, és fokozatosan vonnák meg a fizetését a NuSkull mellett kitartó szerencsétleneknek bátraknak.
Az eddig a magánszektor által állami pénzeket elherdáló, a Helyi Arcok vezetésében több visszaélésre is lehetőséget szolgáltató oldschool ezentúl kizárólag CCR-ként fog üzemelni, és az emberek mentális fejlődését fogja szolgálni, addig a NuSkull mostantól csak az MTI hírügynökségéről és a Rockinfó néven állítólag még mindig létező szaklapból szedheti értesüléseit, illetve több, a nemzet fejlődését elősegítő produkcióról kell hírt adnia, mint amilyen például a Vágtázó Halottkémek, a Korai Öröm, a Ghymes vagy a Kormorán.
Bali Dávid egyelőre csak ólatinul kommentálta a híreket, viszont a jövő évi Schoolfest fellépőinek bejelentése adhat némi támpontot a tervezet megvalósulásáról: a Nazxul, a Thornium és az Abske Fides mellett jelen lesz Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter most induló elektronikus projektje, a Lo-Fi Death is.

Lou Reed után a Damned Spirits’ Dance-szel, a Thee Silver Mt. Zion-nal, Mike Pattonnal és a Pin-Up Went Down-nal is közös lemezre készül a mostanság egyre aktívabb Metallica, adta hírül a napokban a metalsucks.com.
Mint azt a Lou Reeddel való közös album kapcsán James Hetfield elmondta, mostanság nagyon ráfeküdtek a zenei avantgárdkodásra, és míg a Lulut egy német expresszionista drámaíró, Frank Wedekind két darabja inspirálta, addig a Thee Silver Mt. Zionnal karöltve Spiró György három színjátékát vonják össze, Mike Pattonnal együtt egy uneXpect-feldolgozásalbumot készítenek, a Pin-Up Went Down-nal Luis Buñuel szürrealista alkotó két legismeretlenebb filmjét veszik alapul. A Damned Spirits’ Dance-szel pedig csak azért dolgoznak együtt, mert sajnálják őket a kissé erőltetett imidzs és Arcturus-rajongás miatt, illetve fel vannak háborodva az Autodafén róluk írottak miatt, mely cikket még Jeff Loomis mutatta nekik felháborodva.
Dave Mustaine hozzátette, hogy csak helyeselni tudja a Metallica együttműködését más csapatokkal, és hogy mindenki becsülje meg nagyon a lehetőséget, mert ilyen talán csak egyszer adódik a zenész életében.